}

Κυριακή 19 Απριλίου 2015

Τα 50 Συμπτώματα της Δυσλεξίας

Η δυσλεξία παρουσιάζεται τα πρώτα χρόνια φοίτησης στο Δημοτικό ως μια «διαφορετικότητα» στις διαδικασίες επεξεργασίας -Γλώσσας και Μαθηματικών- που συχνά χαρακτηρίζεται από δυσκολίες στην κατάκτηση της γραφής κι ανάγνωσης, σε παιδιά με κανονική ή ανώτερη ευφυΐα. Έχει σοβαρές ψυχολογικές, εκπαιδευτικές και κοινωνικές συνέπειες στη ζωή ενός παιδιού.

Στη συνέχεια παρουσιάζονται 50 συμπτώματα της Δυσλεξίας:

Γενικά

  • Αδυνατεί να διαβάσει, να γράψει ή να συλλαβίσει, δυσανάλογα με τη νοητική του κατάσταση.
  • Φαίνεται ανώριμος, τεμπέλης κι ότι δεν προσπαθεί αρκετά για την ολοκλήρωση μιας εργασίας.
  • Παρουσιάζει προβλήματα συμπεριφοράς.
  • Αδυνατεί να ανταποκριθεί στα διαγωνίσματα του σχολείου, αν και έχει προετοιμαστεί κατάλληλα.  Χάνει την αίσθηση του χρόνου αρκετά συχνά κατά τη διάρκεια της ημέρας.
  • Δεν έχει πολύ καλό προσανατολισμό.
  • Λόγω των συνεχόμενων σχολικών αποτυχιών, έχει χαμηλή αυτοεκτίμηση.
  • Δυσκολεύεται να συγκεντρωθεί για την ολοκλήρωση μίας εργασίας ή αποσπάται εύκολα.
  • Μαθαίνει πιο εύκολα μέσω οπτικών βοηθημάτων, σχεδιαγραμμάτων, πειραμάτων και της παρατήρησης.
  • Αποφεύγει τη συμμετοχή του σε σχολικές εργασίες.

Όραση, Ανάγνωση κι Ορθογραφία
  • Παραπονιέται ότι βλέπει ανύπαρκτη κίνηση καθώς διαβάζει, γράφει, ή αντιγράφει.
  • Φαίνεται να έχει δυσκολία με την όραση, όμως οι οφθαλμολογικές εξετάσεις δεν αποκαλύπτουν κανένα πρόβλημα.
  • Δεν κατανοεί πλήρως αυτά που διαβάζει.
  • Διαβάζει με αργό ρυθμό και συλλαβιστά.
  • Χάνει τη σειρά του κειμένου κατά την ανάγνωση.
  • Διαβάζοντας ή γράφοντας παρουσιάζει επαναλήψεις, προσθήκες, μεταθέσεις, παραλείψεις, αντικαταστάσεις κι αντιστροφές στα γράμματα, αριθμούς ή / και λέξεις.
  • Μπερδεύει γράμματα ή αριθμούς.
  • Δυσκολεύεται να κατανοήσει και να ανακαλέσει τους κανόνες της ορθογραφίας.

Ακοή κι Ομιλία
  • Ακούει πράγματα που δεν ειπώθηκαν.
  • Δείχνει ότι κατά τη διατύπωση των οδηγιών για τη λύση μιας εργασίας φαίνεται ότι δεν ακούει όλες τις λεπτομέρειες.
  • Αποσπάται εύκολα από ήχους.
  • Δυσκολεύεται να εκφράσει τις σκέψεις του με λόγια.
  • Δεν ολοκληρώνει αυτό που θέλει να πει.
  • Τραυλίζει κάτω από πίεση.
  • Δεν προφέρει σωστά μεγάλες λέξεις ή μεταθέτει τις φράσεις, τις λέξεις και τις συλλαβές κατά την ομιλία.

Γραφή και Κινητικές Δεξιότητες
  •  Παρουσιάζει τετραποδική λαβή γραφής ή πιάσιμο του μολυβιού με ασυνήθιστο τρόπο.
  •  Γράφει δυσανάγνωστα.
  •  Αλλάζει πολύ συχνά γραφικό χαρακτήρα.
  •  Γράφει με πολλά ορθογραφικά λάθη, χωρίς κενά ανάμεσα στις λέξεις, χωρίς σημεία στίξης, χωρίς τόνους ή χωρίς κεφαλαία γράμματα.
  •  Ξεκινάει να γραφεί από το μέσο της σελίδας ή παραλείπει γραμμές.
  •  Δεν μπορεί να αντιγράψει πλήρως και χωρίς λάθη ή παραλήψεις ένα κείμενο.
  •  Μοιάζει αδέξιος ή με φτωχές κινητικές δεξιότητες.
  •  Μπερδεύει το δεξί με το αριστερό.
  •  Παρουσιάζει ελλιπής λεπτή κινητικότητα.

Μαθηματικά και Διαχείριση Χρόνου
  •  Δυσκολεύεται να μάθει να λέει την ώρα, τις ημέρες, τους μήνες, τις εποχές.
  •  Δεν μπορεί να διαχειριστεί το χρόνο του.
  •  Δυσκολεύεται να μάθει διαδοχικές πληροφορίες ή καθήκοντα.
  •  Μπερδεύει τους αριθμούς, όπως το 4 με το 7.
  •  Δυσκολεύεται να μάθει την αξία των χρημάτων και τη σωστή διαχείρισή τους.
  •  Χρησιμοποιεί πάντα τα δάχτυλα για να μετρήσει.
  •  Δυσκολεύεται να μάθει τις μαθηματικές πράξεις.
  •  Δυσκολεύεται να αναπτύξει μαθηματικές δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων.

Μνήμη
  •  Έχει εξαιρετική μακροπρόθεσμη μνήμη για πρόσωπα, εμπειρίες και τοποθεσίες, αλλά αδυνατεί να απομνημονεύσει ακολουθίες ή γεγονότα που δεν έχει βιώσει.
  •  Σκέφτεται κυρίως με εικόνες και συναισθήματα κι όχι με λέξεις ή ήχους.
  •  Έχει φτωχό εσωτερικό διάλογο.

Συμπεριφορά κι Ανάπτυξη
  • Είναι τρομερά ανοργάνωτος/η ή καταναγκαστικά τακτικός/ή.
  • Μπορεί να είναι στην τάξη ανήσυχος/η ή απόμακρος/η.
  • Ακολουθεί πολύ νωρίς ή με καθυστέρηση τα αναπτυξιακά στάδια (ομιλία, μπουσούλημα, περπάτημα, κτλ).
  • Παρουσιάζει ενούρηση που δε συμβαδίζει με την ηλικία του.
  • Κάνει περισσότερα λάθη όταν βρίσκεται υπό συναισθηματική πίεση.

0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου